Ervaring

De afgelopen jaren heb ik als remedial teacher ervaring opgedaan met het begeleiden van leerlingen in zowel schoolsituaties als in mijn eigen praktijk. Ik werk met leerlingen met problemen met het aanvankelijk lezen en spellen, leestempo en leestechniek, spelling, rekenen, begrijpend lezen, schrijfmotoriek. Vaak gaan de leerproblemen gepaard met onrust en geringe mate van concentratie en onzekerheid over eigen kunnen.  Het zichtbaar maken van de vooruitgang helpt de leerling meer zicht op haar of zijn eigen vermogens te krijgen en te ervaren dat het helpt om te oefenen.

Daarnaast heb ik ervaring als ouder in wat het betekent als een kind dyslexie heeft. Het moeizame proces van leren lezen en het onder de knie krijgen van spelling heb ik bij mijn eigen zoon van nabij meegemaakt. Van frustratie tot het zien van vooruitgang en uiteindelijk tot het plezier waarmee mijn zoon nu een boek leest voordat hij gaat slapen.

Op dit moment geef ik een cursus aan dyslectische leerlingen uit groep 8 waarbij de leerlingen op een plezierige manier kennis maken met spelling van het Engels. Deze cursus is een opstapcursus voor het voortgezet onderwijs.

Verder begeleid ik enkele leerlingen uit de onderbouw van het voortgezet onderwijs. Hierbij is de ondersteuning met name gericht op het leren leren.

 
Joomla 1.5 Templates by JoomlaShine.com